niedziela, 28 czerwca 2015

30 Day Book Challenge - dzień 25


Dzień 25 - Postać, z którą najbardziej się utożsamiasz
    Witajcie w kolejnym dniu książkowego wyzwania! Dziś temat niełatwy, ponieważ czytam sporo książek, w których przewijają się setki, tysiące postaci. Wielu z ich współczuję, ale czy istnieje bohater, z którym mogłabym się utożsamić?

    Do głowy przychodzi mi tylko jedna postać, o której nieraz wspominałam w ramach tego wyzwania, a mianowicie... Hermiona Granger z serii Harry Potter J.K. Rowling. Powody tego powiązania poniżej:
Nie, to nie jest powód nr 1, tylko przypomnienie, jak wygląda Hermiona :)

    1. Lubimy spędzać czas z nosem w książkach i ambitnie zdobywamy wiedzę. Wprawdzie teraz, na studiach, nie lubię się (wszystkiego) uczyć, ale przez czas podstawówki - gimnazjum - początek liceum naprawdę uwielbiałam poszerzać swoją wiedzę. W ramach zajęć akademickich mam przedmioty, których nauka idzie mi śpiewająco oraz takie, których mam serdecznie dość (ale w sumie Hermiona nie przepadała za wróżbiarstwem, więc to też nas trochę do siebie upodabnia).
    2. Uwielbiamy koty. Kto nie pamięta należącego do panny Granger rudego Krzywołapa, ten nie może się mienić fanem Harry'ego Pottera :)
    3. Cenimy sobie spokój i raczej "osiadły" tryb życia. Choć w Harrym Potterze i Insygniach Śmierci bohaterowie musieli podróżować, robili to głównie za pomocą magii. Jakoś nie potrafię wyobrazić sobie Hermiony zdobywającej szczyty czy jeżdżącej wyczynowo na deskorolce. Siebie - gwoli ścisłości - też nie :D
    4. Nie lubimy mówić o swoich uczuciach. Tłumimy je w sobie, ewentualnie po cichu hejtujemy, ale nie robimy z tego wielkiej afery, jak niektórzy. No i nie zakochujemy się w pierwszym lepszym przystojnym chłopaku / wampirze / wilkołaku / dziwaku / wojowniku od pierwszego wejrzenia. Może to kwestia zbyt racjonalnego podejścia do życia, ale w moim odczuciu takie uczucie nie jest miłością, tylko zauroczeniem. A ono przemija.

No, pewnie mogłabym napisać jeszcze kilka podpunktów, ale te chyba udowadniają, że z Hermioną mogłabym się utożsamiać.

Z kim Wy się utożsamiacie?
Miłej niedzieli :)

1 komentarz:

  1. Hmm, Ja tez lubię siedzieć w książkach, także wolę osiadły tryb życia i stabilność, no i nie łatwo mi się mówi tak szczerze o uczuciach. A zwierzęta lubię wszystkie ;) Chyba w takim razie i mnie wychodzi, że najbliżej mi do Hermiony :)

    OdpowiedzUsuń