poniedziałek, 31 maja 2021

"Rok pełen marzeń" Claudia Pendel

Ostatnio rzadko sięgam po literaturę młodzieżową (nawet fantastykę młodzieżową), ale Rok pełen marzeń wydał mi się ciekawy, potencjalnie rozrywkowy. I naprawdę się nie zawiodłam.

„Rok pełen marzeń” to zabawna i romantyczna powieść, od której trudno się oderwać!

Poznaj pełne emocji historie uczniów Liceum Raymonda Lwa:

Olivii – skrytej artystki, która przez rygorystycznego ojca boi się być sobą. Przez zamiłowanie do ciężkiej muzyki zbliża się do intrygujących ją ludzi, z którymi raczej nie powinna się zadawać.

Cassie – radosnej siatkarki, zakochanej na zabój w przystojnym kapitanie męskiej drużyny Lwów. Pragnie mu zaimponować i zdobyć jego serce, a zbliżające się zawody siatkarskie są do tego idealną okazją.

Roberta – ambitnego chłopaka, o wielkich marzeniach, zamierzającego po raz kolejny startować w wyborach na przewodniczącego szkoły. Żeby je wygrać będzie musiał zmierzyć się z silnym konkurentem – popularnym oraz przebiegłym Mattem Hunterem.

Roksanne – atrakcyjnej, pewnej siebie redaktorki gazetki szkolnej, która szuka miłości w świecie pełnym palantów. Niestety, uroda jej w tym nie pomaga.

Czy będą wystarczająco silni, by walczyć o swoje marzenia do samego końca?

Czy o każde marzenie warto walczyć?

W Roku pełnym marzeń utonęłam niemal od pierwszych stron. Zabawnie, luźno prowadzona narracja oraz lekkie, prawdopodobnie brzmiące dialogi sprawiły, że akapity uciekały błyskawicznie. Z prawdziwą przyjemnością poznawałam kolejne perypetie bohaterów i nieraz zastanawiałam się, jak sytuacja się zakończy. Wbrew początkowym obawom, nie miałam problemu z rozróżnieniem protagonistek. Trochę szkoda tylko, że nie poświęcono Robertowi nieco więcej miejsca.

Powieść porusza wiele problemów, z którymi borykają się młodzi ludzie, choćby pierwsze miłości czy konflikty z rodzicami, ale także chęć osiągnięcia sukcesu na wybranym przez siebie gruncie czy bycia akceptowanym. Bohaterowie nie zawsze radzą sobie perfekcyjnie, ale z czasem się rozwijają, stają dojrzalsi. Niektóre ich zachowania można by nazwać "głupiutkimi", jednak mam świadomość, że sama zachowywałam się podobnie (i to jeszcze w czasach policealnych), swego czasu uważając dane rozwiązania za słuszne. Nie do końca spodobały mi się jednak ostatnie strony - miałam wrażenie, że Autorka chciała zyskać pewność, że przesłanie historii do mnie dotrze; niepotrzebnie, bo wszystkie te prawdy wybrzmiały w treści, takie zakończenie wydało się wymuszone i oderwane od reszty.

Rok pełen marzeń to pozytywna, wywołująca uśmiech na twarzy, historia, przy której spędziłam kilka odprężających godzin. Życiowe i prawdopodobne problemy oraz nastoletnie sposoby na radzenie sobie z nimi sprawiły, że myślami wróciłam do swoich szkolnych i wczesnostudenckich lat. Może to kwestia długiej abstynencji od powieści młodzieżowych, ale naprawdę świetnie bawiłam się w trakcie lektury - stąd też tak wysoka ocena.

Ocena końcowa: 6-/6

 

Tytuł: Rok pełen marzeń
Autor: Claudia Pendel
Wydawnictwo: Lookstar
Data wydania: 11 maja 2021 r.
Ilość stron: 528

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz