czwartek, 4 kwietnia 2019

Nieplanowany book haul, czyli jak nie "nie kupować" książek

Od jakiegoś czasu staram się nie kupować nowych książek, uznając że;
a) mam całą masę nieprzeczytanych pozycji, które w końcu pasuje zdjąć z półek,
b) nie mam miejsca na kolejne książki,
c) staram się oszczędzać.

Nie zmieni to faktu, że księgarnie (stacjonarne) odwiedzam i zdarza mi się wyjść z upolowanymi "okazjami" oraz myślą, że "zaoszczędziłam". (Znacie ten dowcip o kobiecie, która chwali się mężowi, że zaoszczędziła, bo kupiła sobie dwie kolejne pary butów na promocji?).

Poniżej możecie zobaczyć pełny stos książek, które trafiły pod moje skrzydła w niedzielę 30 marca i poniedziałek 1 kwietnia.


Nowe nabytki mogę podzielić na dwie kategorie: te kupione w księgarni Świat Książki w ramach promocji "druga książka -50%" oraz te z księgarni CzyTanie, która oferuje książki w cenach niższych niż regularne. Przyjrzyjmy się bliżej.

 Świat Książki

(Te perełki zawdzięczam mojej Mamie, która odwiedziła mnie w niedzielę właśnie, poszłyśmy pobuszować po sklepach i, choć z Empiku wyszłyśmy z pustymi rękami, w innej księgarni zostałam obdarowana tymi książkami.)

Sebastian de Castell Ostrze zdrajcy, Cień rycerza, Krew świętego (Wielkie płaszcze #1, 2, 3)
Pozycje kupione trochę w ciemno; opis wydał mi się ciekawy, ale nie znam opinii czytelników o tej serii. Niemniej do mojej kolekcji trafiły trzy z czterech tomów (czwarty jest ponoć jeszcze niewydany) i jestem ich bardzo ciekawa.

Stuart Turton Siedem śmierci Evelyn Hardcastle
O tej powieści słyszałam dobre opinie, opis również wydał mi się zachęcający, a że czwartej części Wielkich płaszczy nie było, postanowiłyśmy dorzucić tę pozycję do zakupów.

CzyTanie

(Do tej księgarni wybrałam się w drodze powrotnej z zakupów. Absolutnie nie zamierzałam niczego kupować. I tak to się skończyło :'3 Niemniej jestem z tych zakupów zadowolona, ponieważ znalazłam książki, na które swego czasu bardzo się czaiłam, ale z różnych powodów ich nie zdobyłam.)

Kelly Creagh Nevermore. Cienie
Pierwszą część czytałam dawno temu, później Jaguar wstrzymał wydawanie, powstała inicjatywa fanowska, by wydać kontynuację... I ona w końcu się pojawiła, ale ja straciłam zainteresowanie lekturą, ostatecznie nigdy nie czytając Cieni.

Michael Grant Posłaniec strachu
Serię GONE. Zniknęli tego autora wspominam bardzo miło i swego czasu bardzo wypatrywałam polskiej premiery Posłańca. Premiera zupełne mi umknęła, więc zdejmując tę książkę z półki byłam jednocześnie przeszczęśliwa (bo w końcu jest dostępna) jak i zdumiona (że przegapiłam premierę).

Simon Mayo Wina
Miałam przyjemność czytać serię ITCH  tego autora, w której w sympatyczny sposób wprowadza się czytelników w świat chemii i pierwiastków. Wina zdaje się być powieścią zupełnie inną - o odczuwalnych przez zieci konsekwencjach czynów ich rodziców - choć nadal kierowaną dla młodzieży.

Kelly Oram Cinder i Ella
Hm, nie mam uzasadnienia dla tego zakupu. Może liczę na kolejny, sympatyczny w odbiorze, retelling Kopciuszka?

Javier Ruescas Play
Z jakiegoś powodu opis skojarzył mi się z Dziewczyną, którą nigdy nie byłam, gdzie nastoletnia bohaterka spełniała swoje marzenie o karierze w biznesie muzycznym, nie spodziewając się, że może ona być cięższa, niż się wydaje. Poczytamy, zobaczymy.

I to tyle jeśli chodzi o mój nieplanowany książkowy stos.
Czytaliście którąś z tych książek? Albo kupiliście sobie ostatnio coś fajnego?

6 komentarzy:

  1. Sporo tego :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze tak sobie mówię.. trzeba spasować. Tymczasem dzisiaj już zrobiłam kolejny zakup XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. Dużo tego nazbierałaś. Ja tak miałam jak mieszkałam w Pl nie potrafiłam przejść koło książek obojętnie. Zawsze coś musiałam kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cinder i Ella bardzo mi się podobało, natomiast wciąż nie poznałam kontynuacji :/
    A co do kupowania książek, ja na wszelki wypadek nie odwiedzam księgarni, żeby mnie nic nie kusiło xD

    OdpowiedzUsuń