poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Niedzielne nabytki

Wczoraj udałam się na coniedzielną wizytę w centrum handlowym i, wstąpiwszy do Empiku, wyszłam stamtąd z trzema nowymi książeczkami :)
Taa, żadnych ekstra nowości czy super popularnych tytułów, ale jestem z nich zadowolona, ponieważ
a) miały trzydziestoprocentową zniżkę (dzięki czemu zapłaciłam tyle co za dwie),
 b) dwie z nich chciałam od dawna przeczytać.
Przejdźmy zatem do analizy:

Assassin's Creed: Renesans - Oliver Bowden
Młody szlachcic, zdradzony przez panujące rody Italii, wyrusza w poszukiwaniu zemsty. Aby stawić czoła spiskowcom i przywrócić rodzinie honor, będzie musiał poznać sztukę zabijania. W swojej misji Ezio skorzysta z pomocy światłych umysłów, takich jak Leonardo da Vinci czy Niccolo Machivelli, świadom, że jego przeżycie zależy od nabytych umiejętności. Dla swoich sprzymierzeńców stanie się siłą przemian, bojownikiem o wolność i sprawiedliwość. Dla wrogów będzie śmiertelnym zagrożeniem, siejącym postrach wśród tyranów, którzy ciemiężą lud Italii. [okładka, Insignis 2010]
Nie, nie grałam w Assassin's Creed, ale Kuzynka zachwalała dzieło Ubisoftu. Nie jestem typem gracza, więc dzieje Ezio poznam z książki.

Niewidzialna korona - Elżbieta Cherezińska
Po dwustu latach Przemysł II odzyskuje koronę. Na Królestwo jednak pada cień. Król zostaje brutalnie zamordowany. Granice przekraczają margrabiowie brandenburscy. Wojownicy starych bogów ostrzą groty strzał. Od północy na kraj patrzą żelaźni bracia, kierując ostrza miedzy w chrześcijan. W Królestwie narasta przerażenie i zamęt. Nad pustym tronem złowieszczo kołują herbowe bestie, a jedyny obrońca zamordowanego władcy tkwi w lochu. Nachodzi wojna, z której nikt nie wyjdzie z honorem. Nie ma świętości nawet wśród duchownych. Ktoś jednak czuwa nad rozbitym krajem. [okładka, Zysk i S-ka 2014]
Tę książkę kupiłam ze względu na zachęcający opis na okładce. Zagustowałam w powieściach sensacyjno-historycznych, a niecałe 40 złotych (minus 30% rabatu dające około 28 złotych) to naprawdę niewiele za 760 stron czytania.

Łza - Lauren Kate
"Nigdy, przenigdy nie płacz" - tego mama nauczyła Eurekę. Ale teraz matka nie żyje, za to dziewczyna na każdym kroku natyka się na Andera - wysokiego, bladego, jasnowłosego chłopaka, który wydaje się wiedzieć rzeczy, jakich wiedzieć nie ma prawa, i który ostrzega Eurekę, że jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie... i prawie doprowadza ją do łez. Ander nie zna jednak najmroczniejszej tajemnicy Eureki - od kiedy jej matka zginęła w niewyjaśnionym wypadku, dziewczyna również pragnie umrzeć. Niewiele jej w życiu pozostało, jedynie stary przyjaciel Brooks i dziwny spadek: medalion, list, tajemniczy kamień i starożytna księga, której nikt nie rozumie. Opisuje niepokojącą historię dziewczyny o złamanym sercu, której łzy zatopiły cały kontynent. Eureka wkrótce odkryje, że starożytna opowieść nie jest czystą fantazją i Ander może mówić prawdę, a w jej życiu kryją się mroczniejsze tajemnice, niż się kiedykolwiek spodziewała... [okładka, Galeria Książki 2013]
Chciałam to przeczytać, jeszcze zanim pojawiło się w Polsce. Wprawdzie opis zwiastuje raczej kolejnego młodzieżowego schaboszczaka, ale okładka jest cudna i nie mogę się na nią napatrzyć.

Oczywiście wszystkie te pozycje już lecą na listę po prawej stronie. Jeśli chcecie przeczytać moje opinie, głosujcie :)

PS. Wydawnictwo Galeria Książki poinformowało na swoim Facebooku, że jeszcze w tym roku będziemy mogli przeczytać kontynuację Dawcy Lois Lowry, czyli Skrawki błękitu, o których pisałam w tym odcinku Gdzie ta polska wersja? Wydawnictwo planuje także wznowienie samego Dawcy - już 20 sierpnia będziecie mogli wyglądać go na półkach :) Ile robi premiera ekranizacji...?

4 komentarze:

  1. -30% to dobra promocja, gratuluję nabytków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też byłam ostatnio w empiku, ale normalnie jestem z siebie dumna - od jakiegoś czasu ie kupuję książek, bo zapowiedziałam sobie, że nie ma miejsca na nowe a nieprzeczytanych ponad 100 na półkach...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie w empiku jest stanowczo za drogo, pomimo rabatów. Życzę przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  4. Are you looking for free Twitter Re-tweets?
    Did you know that you can get them ON AUTOPILOT & ABSOLUTELY FREE by registering on Like 4 Like?

    OdpowiedzUsuń