niedziela, 3 lipca 2011

"Desires of the Dead" - Kimberly Derting

Tytuł: Desires of the Dead
Autor: Kimberly Derting
Seria: Ukryte, #2 (org. The Body Finder, #2)
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data wydania: ?? (premiera: luty 2011)
Ilość stron: ??

Przed Wami, przedpremierowo, recenzja Desires of the Dead - kontynuacji książki Ukryte. Część pierwsza nie zachwyciła mnie, ale postanowiłam dać autorce szansę i sięgnąć po tom drugi. Czy słusznie?

Minęło kilka miesięcy, związek Violet i Jay'a kwitnie. Do ich szkoły dołączyło nowe rodzeństwo, wzbudzając sensację wśród młodzieży. Panna Ambrose nie interesuje się jednak Mike'iem i Megan Rosse - znajduje kolejne ciało. Jej zdolności wzbudzają zainteresowanie FBI, które próbuje nakłonić ją do współpracy. Dziewczyna musi uporać się jeszcze z problemami osobistymi: tajemniczym prześladowcą oraz Tą Trzecią, która zaczyna zastawiać sidła na ukochanego Jay'a...

Tym razem zacznę od bohaterów. Ich kreacja zasadniczo nie zmieniła się: Violet wciąż "emuje" (ma nad czym myśleć: czy warto wyjawiać swój sekret FBI, czy Jay ulegnie urokowi Tej Trzeciej, kto ją prześladuje), a Jay robi za kochanego, wiernego jak pies misia-przytulankę. Nie mogę nie zgodzić się z Chelsea (przyjaciółka Violet), która stwierdziła, że nie zdziwiłoby jej, gdyby Jay poprosił ją pewnego razu o tabletki na bóle menstruacyjne... Strasznie "babski" ten facet - wolę twardzieli. Tworzą dobraną parę: ona przewrażliwiona na swoim punkcie, on przewrażliwiony na jej punkcie. Dojrzeli jednak od części pierwszej - ich związek wkracza w nowy etap, pojawia się zazdrość...

Fabularnie jest jeszcze gorzej, niż było. Tutaj fabuła właściwie nie istnieje. Ciało znalezione na początku książki "znika", by pojawić się na końcu. Także tajemniczy prześladowca Violet, z którego perspektywy śledzimy część akcji, nie wzbudza takich emocji jak w Ukrytych, ponieważ na wstępie zaznacza, że interesuje go (ją) Jay - tak, to Ta Trzecia (za szybko poznajemy jej tożsamość - duży minus). Brak tu jakiegokolwiek napięcia, bohaterce nic nie zagraża z jej strony. Stronice opisują codzienność naszej parki, zmartwienia i rozterki Violet oraz życie rodzeństwa Rosse. Chyba nie będzie spoilerem, jeśli napiszę, że to właśnie z nimi związany jest najistotniejszy wątek, który i tak - niestety - nie porywa czytelnika.

Muszę jeszcze dopowiedzieć coś o romansie. Idealny związek Violet i Jay'a zostaje wystawiony na próbę, ale osoby, które przeczytały kilka powieści młodzieżowych, bez problemu domyślą się jego zakończenia.

Książkę czytało mi się jednak przyjemnie i szybko. Ogromna w tym zasługa języka: jedna z randek Violet i Jay'a została opisana tak pięknie, że niemal się zakochałam w scenerii... To chyba najlepszy element tej historii.

Cóż więcej mogę napisać... Desires of the Dead oceniam wyżej niż Ukryte dlatego, że nie miałam wobec nich wysokich oczekiwań. Wiedziałam już, że będzie to romans, nie kryminał. Liczyłam jednak na atmosferę tajemniczości, zagrożenia - tego mi tutaj brakuje. Miłość miłością, ale skoro autorka postanowiła "wejść" w kryminał, mogłaby się trochę bardziej postarać. Jeśli jednak spodobało Wam się Ukryte, także Desires of the Dead Was nie zawiedzie. Niepokoi mnie przedłużający się cykl (początkowo Ukryte miało być trylogią, ale zapowiedziano już tom czwarty), który postanawiam kontynuować. Wciąż w nadziei, że pani Derting czymś mnie pozytywnie zaskoczy.
Ocena końcowa: 3/6
Polecam: miłośnikom romansów; tym, którym spodobało się Ukryte
_____________________

A teraz czas na podsumowanie ankiety na książkę maja :)
Bezkonkurencyjna (17 głosów!) okazała się Ja, diablica autorstwa Katarzyny Bereniki Miszczuk - cieszy mnie to, bo książka strrasznie mi się podobała. Mam nadzieję, że nie zawiodła (nie zawiedzie) także Was.

Na drugim miejscu (5 głosów) kolejna polska autorka, Ewa Białołęcka, i jej wiedźma.com.pl. Też niezwykle przyjemna lekturka
I na trzecim (3 głosy) Czyste szaleństwo - ciekawa jestem, czy przygody odważnej, sprzątającej amatorki rozwiązywania zagadek kryminalnych przypadną Wam do gustu.

Jak zwykle dziękuję za udział w ankiecie i już zachęcam do ankiety na książkę z czerwca (troszkę większy wybór lektur :))

14 komentarzy:

  1. niestety nie czytałam 'Ukrytych', ale może kiedyś.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję się średnio przekonana, może kiedyś- w oryginale właśnie, jeśli nie przypadnie mi do gustu to chociaż słownictwo rozwinę. Muszę przekonać się do czytania po angielsku, zawsze to kilka nowych słówek wleci do głowy :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. czytałam ukryte więc może przeczytam kontynuację gdy pojawi się po polsku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie czytałam nigdy tych książek. Po Twojej ocenie jednak widać, że chyba nie warto zaprzątać sobie Ukrytymi głowę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba sięgnę, ale tylko "chyba" ;) Trochę zniechęcił mnie taki niekryminalny kryminał - jeśli się już nastawię na dreszcz przechodzący po plecach, jestem rozczarowana, gdy go nie dostanę ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja Ci z całego serca życzę, żeby pani Derting Cię czymś zachwyciła. Ja kupowałam serię "Dom Nocy", oceniając ją coraz gorzej, ale w głębi duszy mając nadzieję, że coś się zmieni. Nie zmieniło. Po 5 tomie wkurzyłam się i sprzedałam wszystkie książki za pół darmo na allegro ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba nie dla mnie. Raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam pierwszej części, a ponieważ kiepsko u mnie z angielskim, to jeśli się zdecyduję też na drugą to raczej po polsku. Po recenzji widzę, że to raczej przeciętne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś... nie dla mnie. Szczerze to nawet trochę się zniechęciłam, po Twojej recenzji książka wydaje się mdła i nie warta tknięcia.
    No cóż, life is brutal ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam pierwszej części i raczej już tego nie nadrobię, więc i po drugą nie sięgnę. Choć muszę przyznać, że okładki tej serii są bardzo ładne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam "Ukrytych"... i raczej nie chcę. Drugiej też nie przeczytam.

    I dobrze, że zwyciężyła "Ja, diablica". Czytałam całkiem niedawno i bardzo mi się spodobała. Super książka!

    OdpowiedzUsuń
  12. \musiałabym najpierw zapoznac sie z pierwsza czescia, ale nie mam nic przeciwko:) swoja droga bardzo ladna okladka:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam pyt.Czy tom 2 został przełożony na j.polski ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, jeszcze nikt się tego zadania nie podjął :)
      Pozdrawiam !

      Usuń