niedziela, 8 marca 2015

Gdzie ta polska wersja? #23


Kinslayer - Jay Kristoff
Szalony szogun Yorimoto został zamordowany przez Tancerkę Burzy Yukiko, a nad cesarstwem Shima wisi groźba wojny domowej. Gildia planuje odrodzić zniszczoną dynastię i stłamsić rebelię... wybierając nowego szoguna, który ponad wszystko pragnie śmierci Yukiko.
Yukiko i Buruu zostali okrzyknięci bohaterami rebelii. Sama Yukiko jest zaślepiona wściekłością po śmierci ojca, a zdolność słyszenia bestii wymyka jej się spod kontroli. Oprócz Buruu, wspiera ją także Kin, członek Gildii który już wcześniej jej pomógł. Ale Kin ma swoje sekrety, a teraz prześladują go wizje, do których spełnienia wolałby nie dopuścić.
Zabójcy Kage czają się w pałacu szoguna, planując zakończenie dynastii jeszcze przed jej rozpoczęciem. Nowy nieprzyjaciel zbiera siły, gotów zepchnąć rozchwianą Shimę w wojnę, której nie może przetrwać. Zaś po drugiej strony oceanu, na wyspach czarnego szkła, Yukiko i Buruu mierzą się z przeciwnikiem, którego nie pokona katana. Z duchem krwawej przeszłości.
Co to jest? Drugi tom Lotosowej Wojny, kontynuacja Tancerzy burzy.
Dlaczego? Tancerze burzy to ciekawa opowieść fantastyczna osadzona w orientalnych realiach. Dla mnie był to strzał w dziesiątkę i niecierpliwie czekam na kontynuację. Obszerny opis fabuły zdradza dość dużo, a jednocześnie niewiele... i tylko podsyca mój apetyt na tę książkę!
Szanse na wydanie? Spore. Uroboros, członek GW Foksal, podjął się publikacji mało znanej serii i chyba się opłaciło. Czuję, że wydanie Kinslayera (czy też Królobójcy, jak mógłby brzmieć polski tytuł) nie będzie błędem. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli na nie zbyt długo czekać.

Czytaliście Tancerzy burzy? Spodobały Wam się obecne tam orientalno-smocze klimaty?
Miłej niedzieli!

3 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze, ale mam ten tytuł z wymiany! Jakoś nie wspomniałam o nim za często, ale faktycznie nie ma kontynuacji, a wydano go w podobnym czasie co "Szklany tron"...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałem o danej serii, ale widzę, że warto ją poznać. Czekam więc na to wyczekiwane polskie wydanie, chociaż wątpię, żeby miało to miejsce w szybkim czasie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego co się orientuję, to ten tytuł ma zostać wydany jeszcze w tym roku. Nie jestem tylko pewna czy na wiosnę, czy na jesieni :P

    OdpowiedzUsuń