niedziela, 29 marca 2015

30 Day Book Challenge - dzień 19


Dzień 19 - Ulubiona książka przerobiona na film
Witajcie! Dzisiejsza część wyzwania książkowego wydaje mi się niejasna. Chodzi o ulubioną książkę, która doczekała się ekranizacji? Czy o ulubiony film na podstawie książki? Prawdopodobnie nigdy się tego nie dowiem, więc udzielę nieco obszerniejszej odpowiedzi, niż byłoby to (zapewne) konieczne.

Bardzo podoba mi się film Dziewczyna w czerwonej pelerynie w reżyserii Catherine Hardwicke, z Amandą Seyfried, Garym Oldmanem i Billym Burke w obsadzie. Wiem, że jest to ekranizacja książki pióra Sarah Blakely-Cartwright, ale nie miałam okazji jej przeczytać. (Że nie wspomnę o tym, iż lektura po seansie pozbawiona będzie emocji - przecież znam już zakończenie - więc raczej już nigdy jej nie przeczytam.)
Sporą sympatią darzę także ekranizacje książek Dana Browna - Anioły i demony oraz Kod Leonarda da Vinci. Papierowe pierwowzory cenię i lubię (na pewno bardziej niż Inferno, które nie do końca mi podeszło), ale nie nazwałabym ich swoimi ulubionymi książkami.

Ponieważ Igrzyska śmierci należą do moich ulubionych serii książkowych, nie mogłabym o nich nie wspomnieć w tym poście. Pierwsze dwa filmy przypadły mi do gustu, choć zdecydowanie mniej niż książki. Film trzeci nie porwał mnie aż tak - być może przez to, że podzielono go na dwie części (od czasów Harry'ego Pottera i Insygniów Śmierci jest to praktyka nagminna, niezmiernie irytująca).
Na drugim miejscu mogłabym umieścić wspaniałe siedem tomów i osiem filmów z serii Harry Potter. Dlaczego dopiero drugim? Bo czytałam to wieki, wieki temu, a z perspektywy czasu fabuła wydaje mi się trochę... dziecinna. Ale seria na zawsze pozostanie w moim sercu jako pierwsza w całości skompletowana i przeczytana :D

Jakie są Wasze ulubione książki przeniesione na wielki ekran? Podzielacie moje opinie?
Miłej niedzieli!

1 komentarz:

  1. Muszę zerknąć, o czym dokładnie jest "Dziewczyna w czerwonej pelerynie", bo o niej nie słyszałam, a Seyfried nawet lubię - jest naturalnie urocza.

    OdpowiedzUsuń