niedziela, 28 grudnia 2014

Gdzie ta polska wesja? #18


Among the Brave - Margaret Peterson Haddix




Trey może i ocali Luke'owi życie, ale nadal uważa się za tchórza, który boi się wyściubić nos z domu. Teraz dowiaduje się, że Luke został więźniem i przetrzymywany jest w siedzibie Policji. Trey jest przerażony, ale wie, że jeśli nie ocali przyjaciela, nikt tego nie zrobi.
By odbić Luke'a, Trey bierze za zakładnika jednego z funkcjonariuszy. Kiedy wydaje się, iż cel jest na wyciągnięcie ręki, Trey znajduje się w niebezpieczeństwie, wskutek którego może zdradzić nie tylko siebie, ale wszystkie dzieci cienie.
Co to jest? Piąty tom Dzieci Cieni.
Dlaczego? Dzięki Wydawnictwu Jaguar mieliśmy okazję zapoznać się z pierwszymi czterema tomami serii. Książki przypominają klimatem Tunele czy Jutro, ale skierowane są raczej do młodszych czytelników. Czyżby naprawdę tak słabo się sprzedały?
Szanse na wydanie? Nikłe. Jaguar milczy odnośnie swoich planów wobec dalszej twórczości M.P. Haddix.

Czytaliście Wśród ukrytych. Wśród oszustów czy Wśród zdradzonych. Wśród notabli? Chcielibyście przeczytać ciąg dalszy?

3 komentarze:

  1. Czytałam pierwszy tom, ale nie zrobił na mnie tak dużego wrażenia, bym chciała poznać kontynuację. Podejrzewam, że na polski przekład nie ma co liczyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, czytałam i nawet buszowałam w internecie w poszukiwaniu kolejnych części. Z tego co znalazłam na różnych forach, to książka ma zostać przetłumaczona... ale nie wiadomo kiedy :/ Nie cierpię takich sytuacji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam wszystkie polskie wydania, całkiem przyjemna lektura, choć dupy nie urywa. Niemniej wydaje mi się, że wydawnictwo nie wyda kolejnych tomów - ta seria nie zdobyła wielkiej sławy, opinie były umiarkowane, chyba im się to nie opłaca. No ale mam nadzieję, że nas zaskoczą, bo wiem, że seria ma swoich wiernych fanów w Polsce :)

    OdpowiedzUsuń