niedziela, 20 lipca 2014

30 Day Book Challenge - dzień 1

Pomyślałam, że w niedziele - poza cyklem Gdzie ta polska wersja? - wprowadzę coś równie luźnego. Wybór padł na trzydziestodniowe wyzwanie czytelnicze, czyli 30 Day Book Challenge.


Dzień 1 - Najlepsza książka przeczytana w zeszłym roku
Oczywiście najpierw musiałam sprawdzić, co przeczytałam w zeszłym roku. Krok niebanalny, ponieważ kolejne lata mijają tak szybko, że nawet nie wiem kiedy :) Teraz stanęłam przed dylematem, ponieważ w roku 2013 miałam przyjemność zapoznać się z dwiema naprawdę cudownymi książkami: Starciem królów George'a R.R. Martina oraz czwartym tomem Pana Lodowego Ogrodu Jarosława Grzędowicza.

Walka rozgrywa się pomiędzy niesamowitymi utworami z gatunku fantastyki. Starcie królów to ledwie druga część Pieśni Lodu i Ognia, natomiast Pan Lodowego Ogrodu zakończył się właśnie wspomnianym tomem... Powinnam wspierać polską twórczość - zwłaszcza tak wspaniałą - ale jak mogłabym się wyrzec jednej ze swoich ulubionych serii...? Ech, ten problem chyba nie ma rozwiązania! Nawet recenzje nie pomogą, ponieważ żadnej z tych książek nie recenzowałam na blogu (zastój recenzencki związany zapewne z końcem roku akademickiego, sesją i pracą z początku wakacji, ale zakładać się nie będę).

Myślę, że tytuł najlepszej książki przeczytanej w poprzednim roku zdobędzie jednak Pan Lodowego Ogrodu - ponieważ to tom wieńczący serię, na której się nie zawiodłam (Pieśń Lodu i Ognia wciąż się pisze i nie mam pewności, czy poziom nie spadnie). Oddaję tym samym hołd polskiej literaturze fantastycznej.
Miłej niedzieli!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz